torsdag, maj 07, 2009

Sjukhuscensur!


Jag arbetade på 80-talet på ett stort sjukhem i Malmö, Värnhems sjukhus!
Norra Europas största sjukhus för gamla!
Under den här tiden så var jag med och drev närradio och sände olika program.
En dag hade jag med mig en bandspelare till jobbet för att intervjua en gammal kvinna som hade legat där en massa år. Hon var helt klar i huvudet och ville medverka.
Vi satte igång inspelningen men det dröjde inte lång stund så måste jag sluta spela in.

Sköterskorna kom och verkligen babblade skit och stoppade det hela. Vad de inte visste var ju att jag fortsatte att spela in allt som sades!
Visst ljög jag för dem men jag anser än idag att det var rätt av mig eftersom de var ute i det blå!
Samma dag gick jag till ledningen och berättade allt och de sa att det var helt OK att spela in.

Jag lägger ut en liten inspelning här så att du kan lyssna själv. Titta efter Vera.mp3 på höger sida!
Yttrandefriheten kan sitta i kläm än idag och det gäller att stå på sig!!

PS Se till och tryck på "play full song"!

1 kommentar:

Fredrika bremer sa...

Värnhems sjukhem, intressant! Barnsjukhuset också? Det har gjorts om till lägenheter nu, creepy.

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate