söndag, maj 17, 2009

Omvänt klassförakt

I kvällens partiledardebatt så fäste jag mig vid en sak som sades. Lars Ohly,Mona Sahlin och Wetterstrand menade att regeringen agerade som på "patrons" tid. Sorterade bort arbetarklassens barn från högre utbildning i och med att man inför yrkesutbildning igen i skolan.

Oppositionen vill inte förstå att hård pluggskola inte passar alla! Vilka är de som egentligen hyser förakt för arbetare och de sysslor de utför? Jag har i hela mitt liv tillhört arbetarklassen och varit stolt tex över mitt arbete i stålverket och den produktion av stål vi med svett och hårt arbete framställde.

Jag högaktar att människor med ett fritt val framför sig vill bli en duglig arbetare!!

Alla passar inte för att gå i skolan och det är något som jag själv vet genom egen erfarenhet. Skulle jag vara en sämre människa bara för att jag inte har tagit "studenten"???

När kommunister och sossar börjar lufta dessa åsikter om det yrkesval unga vill göra , ja då luktar det folkförakt ur deras munnar!

För övrigt så återspeglar deras resonomang en förklaring till varför ALDRIG någon riksdagsman från dessa vänsterpartier återvänder till ett arbetaryrke. Oj då, jag glömde ju förstås att de nästan ALDRIG heller kommer från knegarlivet. Även de som är födda inom arbetarklassen brukar göra sin resa genom SSU eller något liknande och har högst sommarjobbat då o då!

Jag anser att Alliansen gör folket en välgärning genom sin nya skolpolitik!!

1 kommentar:

hpy sa...

Jagar inte alls insati svensk politik, men det ar absolut ratt att vilket arbete som helst ar bra, i synnerhet om det ar nagot man tycker om. Alla ar inte gjorda for att ha samma yrke, och vad tjanar det till att ha t ex bara politiker och ingen som lagar dem mat?

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate