måndag, maj 11, 2009

Magsjuk i andra länder

Det här är en liten resturant i Tunis! Jag gick in här och satte mig bland den inhemska befolkningen och åt samma som de.
Sånt är alltid trevligt framförallt för att man slipper en massa andra turister. Maten var mycket god och de var verkligen trevliga mot mig,synd bara att jag inte talar franska för det är detta som gäller i nordafrika!
Nå, som vanligt så blev jag dålig i magen . Riktigt dålig och det är inte första gången i mitt liv. Det är trist med denna "turistmage" men

alla som äter någon form av medicin mot magsår riskerar alltid mer än alla andra att bli magsjuka.Varför? Jo,vi har ingen magsyra (saltsyra) som bryter ner illasinnade bakterier! Tänk på detta och var lite försiktig utomlands så kanske det går bättre!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate