söndag, november 29, 2015

Ikväll gjorde jag en polisanmälan!

Redan när jag steg på bussen i Gustavsberg så la jag märke till ett gäng ungdomar som smet på bussen längst bak.
Tänkte inte mer än lite sura tankar om alla som smiter på SL:s transporter.
Gick och satte mig rätt lång bak som jag brukar. Efter en liten stund så börjar killarna att bli ovanligt högljudda. Vänder mig om och ser då att de har börjat småslåss, rycker och sliter i varandra och det känns otroligt  otrevligt.
Jag går då fram till chauffören och uppmärksammar honom på vad som händer där bak men får inte något klokt ur honom.
Går tillbaka vilket jag nog inte borde ha gjort därför att jag får ett grepp bakifrån över min hals och där sitter jag. Försöker tala honom lugn så att han skulle släppa mig. Då frågar han med ett flin om jag är rädd och det säger jag att jag är.
Mina medpassagerare reser sig med skrämda miner och går framåt i bussen.INGEN försöker ens att hjälpa mig!
Ingen säger någonting till killen som håller mig.
Efter många långa minuter kommer en av hans polare fram , även han stinker av alkohol, och hjälper mig loss .

Då går jag också framåt i bussen och folk säger åt mig att jag skötte det så bra och att jag var så lugn. En annan  man sa att han blev så rädd och därför gick därifrån, "de kan ju ha kniv" sa han.

Sägas ska att jag var fort av bussen vid slussen och upp till tunnelbanan.
Ringde polisen och rådfrågade dem hur jag skulle göra. Anmäl, sa de, SL har med all sannolikhet video på det här som vi får ut.
De här killarna talade dålig svenska och var i den ålder som myndigheterna envisas med att kalla barn. De bor troligtvis på något boende för ensamkommande så det bör ju vara rätt lätt att hitta dem.

Det som upprör mig mest är den berömda svenska fegheten.
Sköt dig själv och skit i andra.

PS Polisen frågade mig hur de såg ut och jag svarade att de alla hade utpräglade mongoliska utseenden.

Bilagor!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate