tisdag, juni 28, 2022

Om fler män tog ansvar för sin sexualitet så blev det färre aborter!

 När jag var omkring 40-strecket så blev min hustru gravid med tredje barnet. Detta var ej planerat men någon tanke på abort fanns inte varken hos hustrun eller mig själv. Ett alldeles utmärkt beslut för oss.

MEN jag tog också ett beslut vilket nog fler män borde göra, jag gick till en mottagning där de steriliserade mig. Ett ingrepp som tog ca en kvart att genomföra.

Också detta var ett beslut vilket kändes bra!

När jag nu läser om de nya besluten som skett i USA där abortfrågan lyfts ner till varje delstat att besluta i abortfrågan så uppmärksammar jag att det finns några stater som tillåter abort under hela graviditeten.

Livsdugliga foster så gott som fullgångna kastas i hinken för att sakta dö!

Detta är för mig totalt otänkbart! Fruktansvärt helt enkelt. 

I Norden har vi andra lagar och i Sverige står samtliga riksdagspartier bakom denna lag som vi har.

De politiker som använt lögnen i denna fråga genom att påstå något annat är avskyvärda lögnare.

Jag minns en tid långt bak i vår historia där tex socialdemokratin inte ville ha många aborter utan förfäktade att det svenska folkhemmet skulle vara så bra att kvinnor vilka tex var ensamstående skulle ha hela samhällets hjälp för att klara sin tillvaro med barn.

Ett gott samhälle där alla barn skulle vara välkomna!

På tio år har ca 300.000 barn aborteras och det är ingen siffra som kan glädja någon!


Frida Park skriver i Dagen följande slutord i abortfrågan :"Oavsett vad man anser om Högsta domstolens beslut behöver diskussionen om förebyggande åtgärder och stöd till utsatta kvinnor föras i än större utsträckning – och även så i Sverige. Det, snarare än evangelikala hallelujarop eller svenska ramaskrik, hade varit till väsentligen större hjälp för kvinnorna och barnen det berör."

Här kan du läsa hela ledaren i Dagen:https://www.dagen.se/ledare/2022/06/26/nu-ar-det-upp-till-bevis-alla-prolife/

 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate