söndag, juni 12, 2022

De kom från krigets Ukraina men blev misshandlade i Sverige!

 

Ukrainska flyktingar piskades med livremmar

" Huden där bältet träffade har rodnat och blivit blå. Hans tolvårige lillebror fick tillbringa natten på sjukhus efter att ha fått sin näsa knäckt.
Bara veckor tidigare flydde de för sina liv när Ryssland invaderade deras hemland. I Sverige trodde de att de skulle finna trygghet – i stället blev de misshandlade av ett ungdomsgäng när de spelade fotboll." Sydöstran.

Ronneby har haft mycket kriminellt elände sedan staden blev en invandrarstad.Samma mönster som överallt  i Sverige, gäng som verkligen förstör med sitt våld!
Nu vet jag ju inte denna gång vilka som stod för detta hemska våldet men jag gissar att de är från annat land. För så ser det ju ut över landet idag. De tog till svångremmen och piskade offret! 

Här får jag svaret och det är precis som jag befarade!
"Hemskt. Ukrainska flyktingar piskade av andra flyktingar i Ronneby. Vågar man hoppas att polisen tar dem och att de får kännbara straff?
"Ganska snabbt blev stämningen hätsk.
– De pratade arabiska och det gör jag också lite, så jag förstod vad de sa. De började skrika till varandra; ”Slå ukrainarna, slå ukrainarna”.
– Jag försökte förklara att vi inte ville ha bråk, bara spela, med de brydde sig inte. I stället började de skrika åt oss att vi skulle åka tillbaka till Ukraina, berättar en av dem som var med – och som blev vittne till misshandeln.
Bröderna blev attackerade med bälten, omkullknuffade och slagna. Den yngste gick de så hårt åt att han bröt näsan. De ska även ha blivit hotade med kniv.
– De som gjorde detta bor inte ens i Ronneby. Jag är övertygad om att de åkte hit bara för att ställa till med bråk.
Enligt ukrainarna handlar det dessutom om personer som själva, en gång i tiden, flytt sitt hemland på grund av krig.
– Vi borde inte vara fiender."

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate