torsdag, juni 16, 2022

Idag fick jag en lektion när jag återlämnade en dator!

 Alltså, jag köpte en stationär dator via internet. Den såg bra ut med hög prestanda osv. När jag fick hem den så gjorde jag det man förutsätts att göra, kopplade alla sladdar osv!

Men när jag startade den så förblev min skärm död!

Bytte skärm men med samma resultat. DET kändes inte bra!

Idag tog jag en taxi in till stan och Media markt.

Där fick jag nya kunskaper.Dagens stationära datorer använder HDMI sladdar mellan dator och skärm. Ej de blå kontakter som förr!

Min skärm är en Samsung ca 5 år gammal och den duger inte längre!

Antagligen hade allt kunnat gå bättre om jag istället för internet hade åkt in och grundligt talat med en kunnig försäljare.

Nå jag begärde sk återköp och en mycket vänlig kvinna fixade detta på några minuter.

Bra service med andra ord. Får allt ta mig en funderare hur jag ska göra.

Kör ju med en gammal bärbar HP G72 med Ubuntu just nu men den är ju väldigt gammal nu! Seg i starten men sen går den bra!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate