onsdag, december 30, 2020

Sara-omar-i-mellanostern-blir-jag-halshuggen-for-det-jag-skrivit

 "Även utan ett aktivt val har man valt sida, säger Sara Omar, och omkostnaderna som följer blir höga.

– Jag vågar inte tänka på hur vårt samhälle kan se ut om tio år. I slutänden går handlingsförlamningen ut över barnen, över kvinnorna, över de basala mänskliga rättigheterna. Om vi vill sluta som Mellanöstern, som de länder där religionen har mest att säga till om, då kan vi fortsätta som vi gör, med det system och de politiker vi har och med de tankesätt vi har. Hela demokratin är faktiskt i fara."

https://bulletin.nu/fokus/all/sara-omar-i-mellanostern-blir-jag-halshuggen-for-det-jag-skrivit  



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate