torsdag, december 10, 2020

Jag har svårt att förstå de som rycker på axlarna åt coronan!

 312 728+7 935

Smittade totalt

2 250+31

Inlagda

7 354+58

Döda 


Dag efter dag läser jag hur en del ,tom, läkare anser att allt är bara överdrifter.

Coronan är inte värre än vilken influensa som helst, säger de. Själv har jag respekt över de idag 7354 döda, folk i min ålder och lite till. Det är en hel del människor vilka anser att det är ett övergrepp mot friheten att behöva foga sig i de allt fler förbud som måste komma. Hur dessa människor vill stoppa smittan framgår aldrig. De bara gnäller på alla åtgärder, själv anser jag att Sverige har inte bekämpat smittan så som man hade kunnat göra. Jag kan bara se hur de andra nordiska länder gör och de lyckas bättre än Sverige. OCH det beror inte på att de är mer generösa än oss med förbuden,

De senaste sju dagarna i Finland

Nya bekräftade fall

3 150 ↘ (3 274)

Dödsfall

34 ↗ (20)

Siffrorna inom parentes visar antalet nya fall föregående vecka.



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate