onsdag, december 09, 2020

Otäck enkelspårighet!


 Jag drar mig till minnes SKP avdelningen i Eskilstuna och dess styrelse. De ondgjorde sig över att jag kände och umgicks med människor med "fel" uppfattningar. 

De ville styra och ställa i ens liv, minns bla hur de försökte övertala mig och min fru att sälja villan och flytta till en hyreskåk. Det skulle vara mer proletärt att bo så. Den ena stolligheten efter den andra.

Påminner starkt om det man kan möta hos en del sossar som bara ska handla hos coop eller bara läsa det partiet skriver.

MEN detta galna tänk finns även hos en del inom högern,stötte på det idag !

En man som starkt tog avstånd från den nya internet-tidskriften Bulletinen. Varför han gjorde det?

Jo, de har anställt fel folk.Den han utsåg som en av de "felaktiga" var författaren Fredrik Ekelund!

Minsann ,deklarerade han , aldrig att han ens skulle öppna upp Bulletin!

Snacka om dogmatism så lik den som man ser hos vissa kommunister eller andra ister!

Kloka människor läser allt från vänster till höger osv.

OM Bulletin ska bli riktigt intressant så kommer en spännvidd av olika kloka skribenter att publicera sig där.

Nyheter idag har också detta koncept och det är alltid intressant. 

Personligen tycker jag att människor är urtrista när de bara vill umgås med andra vilka bara delar åsikt eller bara läser det de sympatiserar med.

Många inom dagens vänster lever ju på detta sätt. De bannlyser ju andra människor vilka "tycker olika"!

Nej, gårdagens stalinism vilken praktiserades i Eskilstuna på 70-talet var inte trevlig och lika otrevligt är dagens ytterkants-människor!



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate