tisdag, december 15, 2020

Mörkret i våra liv!

 https://inreexil.blogspot.com/2020/12/behovet-av-morker-i-livet.html 

Alla människor har då och då ett stort mörker i sina liv. Det kan vara vid en skilsmässa eller när ens barn inte längre vill tala med personen .(Förälder)

Vanligt är också tonårens mörker vilket idag driver så många unga till självmord. Särskilt flickor.

Unga vilka har blivit sexuellt utnyttjade, ibland i flera år av förövaren (släkt o förälder) bär ett särskilt mörker inom sig. 

Min fd hustru sa alltid om mig att hon aldrig tidigare i sitt liv hade träffat någon med så mycket mörker inom sig.

Människor med mörkrets defekter blir lätt missbrukare.

Igår fick jag veta att en ung kvinna hade avlidit av sin mångåriga cancer. Läste på hennes instagram hur svårt hon har haft det med en cancer som bara spred sig.

Jag kände henne inte personligen men har träffat henne för länge sedan. MEN lik f-b så blev jag så påverkad av detta meddelande om hennes död. Tänkte då på detta mörker som hennes man måste befinna sig i nu.

Detta slag av mörker drabbar nog alla de som har anförvanter vilka dör unga. När någon som min morbror avlider vid 101 års ålder så finner man sig i detta med en suck.

Jag ligger också ständigt i mörkret på efternätterna och är vaken. Ibland måste jag stiga upp när olusten har blivit för svår. Det händer att jag sätter på kaffet vid fyra på morgonen sedan får det gå några timmar så lägger jag mig igen. 

Detta mörker som är så vanligt för mig är ju trist men jag har insett att jag kan inte göra något åt detta.

Så är det med mycket av livets svärta, det gäller att lära sig att stå ut!

Ingenting blir bättre av att hetsa upp sig,svära och förbanna!

Men jag är den förste att erkänna att i dessa corona-tider så känns det trögt och trist. Nåja, jag får ju gå ut i alla fall.




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate