söndag, december 06, 2020

Brexit-England blir så likt forna Albanien!

 Ju mer jag läser om hur England under Brexit blir ett land med allt större ofrihet så förvånas jag åter över hur människor som annars pläderar för frihet kan hylla brexit?

För mig som var i England tidigt (första gången 1962) så minns jag redan då hur de avvek från allt vad jag var van vid .Deras gränskontroller  var även för oss svenskar tidsödande och kontrollanterna påminde mer om östtyska gränsvakter än om vanliga tulltjänstemän. Nu inser jag att de kommer att återgå till detta system återigen.

Krångel och arrogans!

Men det förvånar mig inte , de har aldrig någonsin sett oss övriga Europer som jämbördiga.

De sitter där på sin ö med sin vänstertrafik och högfärd. Sitt Eton och äckliga kungahus!

Och folket kan sitta där med sin förfärliga pilsner och fotboll.

Inte undra på att Lennon mfl flyttade till USA!




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate