torsdag, december 14, 2017

Akuten på SÖS!

Befann mig i 5 timmar på akuten pga av smärtor i buken. De undersökte och tog prov på mig och kunde utesluta tre ting.Blodpropp i lungan och gallan med bukspottkörteln, skönt är det men jag måste få till en utredning genom min VC.
Har rätt nyligen  fått dubbel dos Metformin och den medicinen kan ge obehagliga biverkningar tex ont i magen. Tar tillfälligt bort den för att se vad om händer.
Att befinna sig på ett så stort akutsjukhus är att befinna sig i hjärtat av sorg för särskilt gamla människor. Oerhört många gamla är så sjuka och kommer in med sina anförvanter som hjälp. Sängar och britsar lite överallt.
Det är så sorgligt att se dessa gamla som får sluta sina liv som så sjuka och lidande. Är det så det ska bli ?
Det positiva med denna akut är personalen. Snälla och hjälpsamma, jobbar lugnt och metodiskt. Jag blir så imponerad av denna personal,de är värda blommor allesammans! Och löneförhöjning!
Så var de för sex år sedan när jag kom in med blodpropp också. Andan av vänlighet och yrkeskunskap håller i sig.
Sköterskor och läkare med stor press på sig och stort ansvar men ändå så underbara i sin yrkesutövning.
Mitt i eländet blir jag ändå glad att det finns sådana människor på vår jord! Tack!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate