onsdag, februari 24, 2016

Det är ett nöje att laga mat! (Fortfarande)


Jag lever ju i veckorna ensam eftersom vi bor särbo jag och Anne. Men att sluta och laga mat , det gör jag inte.
Många som lever ensamma  går ut och äter eller lever på smörgåsar.
Allt för många har aldrig lärt sig laga mat  utan de har överlåtit köket på sin hustru.När så de kanske av olika anledningar blir ensamma så börjar svårigheterna för dem.
Jag har känt så många män som inte ens kunde koka ett ägg. Då förstår man ju hur det ligger till med resten också.
För mig är detta fullkomligt obegripligt att man kan bli så handfallen.
Förhoppningsvis bryts det här mönstret med den yngre generationen män som vuxit upp ?
Hur pannbiffarna blev?  Jodu, mycket goda och smakrika. Bara HP-sås, sky och massor med lök. Och så förstås kokt potatis!!

Bli vegetarian? JAG? Aldrig i livet!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate