måndag, oktober 07, 2013

Arbetarkvarter del 2!

I morse när jag steg upp efter en svettig natt trots öppna fönster så var det +26 inomhus. Så som jag berättade i gårdagens blogg så finns det inga vred på alla element utom ett. Full värme och det är väl ändå underligt att de släpper ut full värme trots att det nu för tillfället är så varmt ute?
I mitt hus i Hökarängen , HSB -Toppsockret så regleras värmen efter hur det är ute och den prognos som SMHI ger . Det fungerar oerhört bra och vi har sparat massor med pengar på detta sätt samt sparat miljön.
Vår bostadsrätt har dessutom investerat i ett eget vindkraftverk som ger el åt oss i huset billigt.

Värmdöbostäder har besiktat lägenheten i Munkmora men denna besiktning är totalt undermålig och det har vi framfört flera gånger. Inte en bokstav om att vreden fattas på  elementen tex! Plus en massa andra saker som jag inte ska gå in på.
Skillnaden mot att bo i bostadsrätt är ju också hyran (avgiften) , mycket dyrare per kvm i hyresrätten. Dåligt underhåll totalt sett i husen vilket även syns i hela omgivningen. Jag bor ju i en välskött borätt med tomt och fina lekplatser, en trädgårdsmästare sköter om alla träd och växter så det är mycket vackert här.
I huset pågår faktiskt alltid något slag av underhåll som glädjer oss som bor här. I hyresrätten i Gustavsberg så händer ingenting.  Den som bott tidigare i lägenheten har förstört den samt stulit allt löst. krokar, badrumsskåp osv. Lägenheten borde ha återställts till sitt ursprungliga skick och den som bott där borde ha polisanmälts.

Mitt hus i Hökarängen är byggt i stort sett under samma  tid men ändå så skiljer det i allt från hyran till underhåll och man kan fråga sig var hyresgästernas pengar tar vägen ?
Är det möjligen så att det är en mycket dyrare organisation att hålla under armarna? Missköts bolaget?
De äldre säger att det är moderaternas fel? Ligger det något i detta ?

 När jag kom hem idag till Toppsockret så håller en hantverkare på att fixa till ingångarna , fint blir det!
Fick på direkten en kontrast till området i Gustavsberg!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate