torsdag, december 27, 2012

Min vän har sorg!


Jag såg att min vän hade hamnat i en svacka men jag förstod inte riktigt varför så idag frågade jag.

Fick veta att hennes bror tagit sitt liv på julafton, en ung kille i början av sitt liv.

Det smärtar att höra sådant! Riktigt ont faktiskt även om jag inte kände hennes bror.

När man tar detta steg då mår man riktigt dåligt och ofta går det inte att hindra heller om de menar allvar.

Livet har blivit totalt tomt för dem och det finns ingenting som kan hålla dem kvar. Man känner sig bara som en belastning för alla.

Vad den som tar sitt liv inte förmår att förstå det är att han skadar så många människor omkring sig. Ibland finns det brev efterlämnade där de förklarar att de avskyr sina närmaste och tar sitt liv för att de ska må dåligt.

Sådana brev vill nog ingen läsa !

Tyvärr är det allt för många som tar sina liv varje år och ingen tycks ha något vettigt att säga eller erbjuda dessa stackars människor!

Tänker på min vän som nu ska åka på begravningen!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate