torsdag, november 01, 2012

Kvinnor?

Idag så fick jag syn på en serie bilder som en vacker tjej la ut på sin sida. Ja, hon är verkligen vacker att se på och hennes bilder var helt normala.
Det roliga är att många kvinnor uppskattar hennes bilder och berättar att de tycker om hennes bilder.
Vi hade ett litet utbyte per ord emellan där jag talar om att jag först av allt tittar på en kvinnas ögon, sedan munnen  osv.

Såg en kommentar där hon är lite förundrad över att så många på en gång intresserade sig för henne tack vare bilderna. Nå, nu är det ju så att bilder drar alltid till sig allas ögon, det är ju rätt så naturligt.
Jag ser ju hur alla stora fotoutställningar här i stan drar mängder med besökare.  Även konst drar till sig massor med åskådare.
Det är lätt att ta till sig bilder, mycket lättare än det skrivna ordet.
1. Bilder 2. Musik 3. Skrivna ord osv.

Vi vet att kvinnor och män tittar  på bilder och människor på olika sätt . Ett känt faktum är att kvinnor gör sig vackra just för andra kvinnor och deras blickar. Vi män kommer i andra hand även om många inte tror det.
På det glada 60-talet med frigörelse och grupp 8 så sas det alltid att kvinnor konkurerar med varandra för att vinna mannen. Man pekade på att kvinnor "gör sig till" för männen och att detta måste brytas.
Nu är det väl så att både män och kvinnor "gör sig till"  i vissa situationer, ingen vill väl vara en "tönt" inför en annan intressant människa?
När man går in i ett förhållande så fortsätter de flesta att "vara fina" inför sin partner och det kan verkligen inte vara något fel. Det är inte att "göra sig till" utan bara ett sätt att visa uppskattning över den man lever med. Det är ju trist när människor "degar" ner sig och blir ickeattraktiva!
Hur många äktenskap har inte gått i stå på grund av detta?
Det är ju faktiskt att öppet visa att man tappat respekten för både sig själv och sin partner.

Idag är kvinnor och män i bättre form långt upp i åldern och det är något mycket positivt.
Jag minns när jag åkte över till Köpenhamn på 70-talet och såg äldre mycket vackra danska kvinnor ute i vimlet och förundrades över skillnaden mot Sverige !
Idag finns inte denna skillnad längre, även svenskar är i fin form och sköter sig skapligt. Lite kilon för mycket förstås enligt hälsofreaken men hellre det än "twiggys" från sextiotalet.
Jag hoppas på att få återfödas till nästa liv som kvinna men då ska jag också , hoppas jag, få leva med en annan kär kvinna!
Jag gillar ju kvinnor i alla åldrar!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate