tisdag, november 27, 2012

Intressant besök hos doktorn!


Doktor Johan Träff är alltid intressant att besöka, han är en doktor som berättar och beskriver det han ställer som tänkbar diagnos.
När jag fotograferade uppe på mottagningen och skulle skicka en bild på hans namnskylt så upptäckte jag något som jag inte visste.
Instagram-programmet vägrade att skicka en bild med denna text!
Jag försökte en gång till  för säkerhetsskull men systemet vägar att skicka upp bilden, däremot var det ju inga problem med bilden från själva mottagningen.

Nå, vad trodde doktor Träff om min huvudvärk. Jag berättade hela min sjukdomshistoria från det senaste året men han högg direkt när jag berättade om min dubbelsidiga lunginflammation i juni och att jag fått kraftverkande  antibiotika.
Aha, sa han , sådan medicin kan förändra trycket uppe i huvudet.  När jag beskrev hur det tex gör ondare när jag böjer mig ner så var detta mycket typiskt för tryckändring i skallen.
Sedan beskrev han för mig hur detta tillstånd verkade och det stämde till hundra procent!

Han satte in en typ av vätskedrivande medicin och om allt fungerar som det ska så ska huvudvärken efter ett tag försvinna. Men, en magnetröntgen ska också kunna ge ett besked så tid är beställd för detta.
Så har jag återigen bidragit till Sveriges BNP, det gäller att ställa upp för sitt land. Samma med läkemedel och apotek, de ska få tjäna sina pengar också så att det inte blir stagnation som nere i Grekland.
Tack och lov för Sverige och dessa sjukvårdssystem, ingen muta till doktorn behövdes och frikort har jag så att besöka sjukvården här är inget ekonomiskt problem ens för en pensionär.

I Grekland visade det sig att över 60.000 pensioner togs ut för döda anförvanter så nu har EU tvingat  (med rätta) att myndigheterna där nere kallar alla pensionärer personligen till olika kontor för kontroll att de lever. Kommer man inte upphör pensionen!

Sverige är ett gott land att leva i! Sluta röka och kröka så räcker dina pengar till månadens slut!  Och när det gäller de unga så kan de lägga av med att dricka latte ute på stan för 50 kr muggen.

Har du förresten tänkt på att nu när alla säger att allt är så dåligt  då målar kvinnor sina naglar mer än någonsin och alla (nästan) ska ha långa otäcka klor.
Idag på t-banan så såg jag inte någon utan nagellack i olika färger.
Huuu säger jag bara! Inte f-n kan man då jobba inom tex sjukvården och ha dessa naglar! Eller andra "hederliga" yrken heller för den delen!
Det är synd om dagens unga tjejer som tror att de måste se ut såsom "mallen" bestämmer. Rädslan för att avvika från mängden är idag mycket stor !
Kvinnor och tjejer som går sin egen väg har jag full respekt för och gillar skarpt.




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate