måndag, november 26, 2012

En sjuksköterska som får toppbetyg på SÖS!

Det här är ett av väntrummen på medicinen SÖS! Det är nästan så konsten skulle  kunna framkalla ep-anfall!
Här har jag suttit och väntat det senaste året rätt så många gånger efter min blodpropp för ca ett år sedan!
Den jag väntat på är en sjuksköterska som heter Helena .
En helt underbar människa som jag har trivts med till 100%. Duktig i sitt yrke och dessutom varm och vänlig. Det har känts nästan roligt att gå till henne och ta en massa prover. Jag skriver "nästan" därför att det är ju i botten något som var rätt så hemskt att uppleva. Livsfarligt faktiskt om blodpropparna   rinner iväg till hjärta eller hjärna.
Idag var det sista gången jag tog prov där ( får jag trots allt hoppas) och vi kramade om varandra en lång stund.
Jag blev för ett tag nästan lite gråtfärdig, det kändes i min själ underligt att  veta att vi aldrig kanske skulle ses igen.
En fin tjej och människa och jag önskar henne allt gott!

När jag gick därifrån så ville jag ha lite mattröst och gick för första gången in i Eriksdalsresturanten.
Husmanskost av många slag men jag bestämde mig för kålpudding och det behövde jag verkligen inte ångra. 70 kronor för massor med mat,sallad,dryck,bröd,och kaffe.
Kålpuddingen smakade precis som om jag hade gjort den själv och utan att skryta så var min kålpudding på sin tid mycket god. När man lever ensam så lagar man inte sådan mat längre så det här var en höjdare och allt kändes bättre efter måltiden.

http://eriksdalshallen.com/

Mums, de har husmanskost! Varje dag!!!




Lunchmeny vecka 48
I Dagens rätt ingår 0,3 dryck, salladsbuffé, smör & bröd samt kaffe

Förutom de rätter som erbjuds kan du välja någon av våra sallader.

Med reservation för ändringar.

Måndag
Panerad fiskfilé med kaviarsås & kokt potatis
Stekt fläsk med bruna bönor & kokt potatis
Kålpudding med lingon
Pasta med kassler & basilika

Tisdag
Raggmunk med stekt fläsk, rårörda lingon
Isterband ,ed dillstuvad potatis
Grillad kyckling med rotfruktsgratäng
Pastagratäng med skinka och brocolli

Onsdag
Kroppkakor med skirat smör, rårörda lingon
Fiskgratäng med citronsås & hemlagat potatismos
Bräckt falukorv med stuvad spenat & kokt potatis
Pasta med kyckling, bacon & tomat

Torsdag
Ärtsoppa & pannkakor med sylt och grädde
Bannbiff med lök, gräddsås, inlagd gurka & kokt potatis
kokt blomkål med skinksås och potatis
Pasta med heta räkor

Fredag
Tandoorilax med gurkyoghurt & ris
Bräckt kassler med potatisgratäng & rödvinssås
Crepés med svampstuvning
Pasta med kyckling & dijon

VÄLKOMMNA!

Med reservation för ändringar


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate