lördag, februari 05, 2022

Skolorna och deras förmåga till att ge kunskap!

 (S) har  sedan en tid hårt angripit friskolorna och (L) faller in i trallen och vill förbjuda all nyetablering.

Många angriper särskilt de skolor vilka har religiösa förtecken. Allt det här har kommit i svang sedan en massa muslimska skolor har avslöjats som rent kriminella .De följer varken skolverkets plan eller ännu värre , pengar har använts till politiska partier i Afrika och till personligt bruk.

Då passar man på och angriper alla friskolor med allehanda argument. 

Jag har ingen personlig erfarenhet av någon friskola eftersom de nästan inte fanns när mina barn gick i skolan. De fick hålla tillgodo med den skola som erbjöds i Malmö på 80-90 talet! Och den var allt annat än bra.

Engelska skolan i Gubbängen har jag passerat många gånger och jag ser att oerhört många elever kommer från utsatta förorter. De åker hit via tunnelbanan och bussen. De och deras föräldrar har insett att den kommunala skolan där de bor inte ger barnen den undervisning de vill ha.

Ungefär som föräldrar sa när de flyttade från Rosengård till BRF Skansen där jag bodde! "Jag vill att mina barn ska lära sig korrekt svenska och få kunskaper så de klarar sig bra i det svenska samhället" sa en nyinflyttad granne till mig!

I Malmö var man tvungen att flytta för att få byta skola! Ingen valmöjlighet fanns!


Se till och stäng de skolor som inte rättar sig efter de bestämmelser som finns! Svårare än så behöver det ju inte vara!

Sämsta argumenten som jag har hört är de från massmedia och politiker som angriper friskolor därför att de råder ordning och reda i dessa skolor!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate