måndag, februari 07, 2022

Det som göms i snö!

 


https://sv.wikipedia.org/wiki/Det_som_g%C3%B6ms_i_sn%C3%B6  

Nu har jag sett hela serien alltså del 1+2!
OCH jag förstår att Robert Gustavsson fick pris för sin roll. Oerhört trovärdigt spelat men det ska sägas att alla skådespelare i denna serie är mycket bra. 
Jag älskar ju också den finska filmdeckaren Sorjonen vilken är en unik figur och mycket spännande filmer. Ville Virtanen spelar den rollen och till min förtjusning dyker han upp i den här serien också som polis. En svensk polis!
GW Persson har ju varit inblandad också och omgång 2 var ju direkt tagit ur verkligheten  liksom del 1. Ettan har stora drag av affären Tomas Quick och del 2 är ju så hemsk med en polischef som plågar unga flickor sexuellt. (Kapten klänning)
Avslutningen kan jag bara säga är nog det bästa jag sett från svensk kriminalfilm någonsin.Kusligt och mycket dramatiskt!
Denna serie rekomenderas starkt av mig!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate