fredag, november 19, 2021

Jag började min politiska bana inom FPU!

 Året var 1964 och jag blev medlem i Folkpartiets ungdomsförbund i Eskilstuna. Mycket aktiv och skrev bla en motion till kongressen! Efter ett år så blev jag mer eller mindre ombedd att avsluta mitt medlemskap. Ledningen i Eskilstuna ansåg att jag var för mycket "vänster"! 

Så gick det den gången! Efter många år så sökte jag medlemskap i Folkpartiet igen och då talar jag om 2000-talet och Stockholm. Men det blev inte heller långvarigt efter ett möte med en av topparna i Stockholm. Herregud så långt från varandra vi stod!

Denna gång gick jag ur frivilligt och min syn på de flesta Stockholmsliberaler är samma idag ! De är en sorts sossar !

Allt från öppet ställningstagande för ökad import av invandrare från mellanöstern och afrika till att hetsa mot andras uppfattningar med epitet som inte hör hemma i den politiska debatten.

MEN det finns många inom detta parti vilka jag också har sympatier för. De står för en bra borgerlig politik!

ATT div gamla surdegar till fd partiledare alá Bengt Westerberg hugger kniven i partiets rygg är så trist att skåda. BW använder sig av den kommunistiska tidningen ETC till att utföra detta knivdåd!

Ibland kommer jag att tänka på Mosebacke monarki när jag ser och hör dessa gamla folkpartister!

"Förre förrädaren BW"!




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate