onsdag, oktober 23, 2019

Att vittna eller att se ett brott utan att ingripa.

Uppdrag granskning uppmärksammar idag hur det numera går till i vårt land.https://www.svtplay.se/uppdrag-granskning

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/bra-darfor-ar-vittnen-tysta-nar-ett-brott-har-begatts

Jag har tidigare skrivit om hur jag själv upplevde mina medmänniskor när jag blev överfallen på bussen från Gustavsberg. Ett gäng killar från ett boende åkte längst bak i bussen och var småberusade och högljudda. Ett tu tre kom en av dem och kopplade ett strupgrepp bakifrån på mig.
Det är då jag ser hur passagerarna bredvid mig reser sig upp och går framåt i bussen utan att ens säga ett ord till förövaren. Busschaffisen måste ha sett det hela också i sin spegel men gjorde ingenting.
Där satt killen och höll greppet på mig i tio minuter!
Det är så man får sina tankar om vad det är för folk i det här landet. Dels den här killen från Iran-Afghanistan och dels om de svenskar som hukar och tiger.
Rädda som bara fan vilket också sprider en känsla till buset att ha den totala makten.
Så är det ju enligt BRÅ också i de utsatta områden som finns överallt i landet numera.
Ingen ser något, ingen säger något.Ingen vittnar.
Mordet på en ung kille sågs av många men INGEN har vågat vittna!
De kriminella av olika slag tar sig mer och mer makt i Sverige och vår framtid ter sig dyster.

PS Naturligtvis polisanmälda jag detta men fallet lades ner av åklagaren. Inga bevis för att det hade hänt fanns ju inte!!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate