onsdag, augusti 14, 2019

Ständig sömnbrist!

Det är otroligt otrevligt att lida brist på sömn. Att ligga där mitt i natten och inte kunna sova är en känsla av att man har något otyg i själen.
OCH visst är det så! Det vet varenda människa vilken lider av denna åkomma.
Visst spelar mycket annat in också allt från uppkoppling och tittande på skärmar men i grunden sitter problemet i ens huvud.
Bekymmer som rullar in som åskväder! Missnöje med livet! Arg på hur vårt land håller på att monteras ner.
Vi som är på väg mot ålderdomen kanske känner rädsla inför vad som komma skall eller rädsla för ens omgivning.
Jag har tex en granne vilken röker mycket och fick eld i sin lägenhet en lördagkväll med brandkår och polis här, sånt kan hålla mig vaken!

Många människor längtar till någonting vilket de inte kan sätta ord på och detta håller dem vakna också.
Man kan ha ett bra liv men ändå känna längtan till "någonting" vilket blir en störning i ens liv.
Jag har i nästan hela mitt liv sovit dåligt. Jobbat mycket skiftgång vilket har rubbat allt vad normal sömn heter.
Det verkar som om man en gång har rubbat sömnen så sitter man där med en störning vilken aldrig ger sig.
En sak vet jag genom mitt tidigare liv och det är att man ska avhålla sig från all form av alkohol. Alkoholen förstör sömnen ytterligare,skapar oro!

Alkohol är bedrägligt och får oss att tro att vi kopplar av men så fungerar det inte.
Hjärnan blir triggad och ofta vaknar man upp eller sover oroligt. Bakfyllan visar bara hur trött man egentligen är.
Ett bra sätt att sova bättre är förstås att ha ett bra sexliv men många har ju inte detta tyvärr.
Många är råden för att få bättre sömn men numera är det en folksjukdom att ha dålig sömn. Felet måste vara hur vårt samhälle och hur våra liv är utformade idag.
Jäkt, karriär, enahanda jobb osv!
Vi skulle behöva en ny sorts samhälle men vilket?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate