lördag, augusti 31, 2019

Lycka? Vad är det?

Ann Heberlein skriver i sin blogg om lycka och det är verkligen en tänkvärd text som du kan läsa här:https://annheberlein.com/2019/08/31/lyckan-kommer-lyckan-gar/

Jag har nu levt i 77 år och upplevt både upp och nedgångar i det vi kallar för lycka. Barndomens olycka var när min farrfar avled och jag var 7 år. Minns fortfarande när locket på kistan öppnades i kapellet och där låg han min käre farfar. Stor olycka i mitt liv.
Ofta talar man om lycka i samband med förhållanden och visst är det så. Första kärleken som sprack efter 8 månader glömmer jag ju aldrig.
Grönare på andra sidan? Ja ,ibland får man för sig detta men det leder ofta bara till ännu mer olycka.
Jag har ju en hel del minnen i den vägen att gräva i men jag ska vara snäll mot både mig själv och andra genom att lägga det till glömskan.
Barnen? Ja, det finns inget värre än när ens barn blir skadade i samband med en skilsmässa och öppet visar detta i resten av sitt liv.Det är den värsta olycka man kan råka ut för.
Livet är nog för väldigt många en berg o dalbana vad gäller det här med lycka,detta missbrukade ord.
Lyssna på alla kärlekssånger som finns med sina sirapstexter som vi ändå lyssnar till.
Vi vill att livet skulle vara på ett visst sätt men det är och blir bara till önskedrömmar.
När så livet tar en annan vändning tex att ens partner säger att nu är det slut med vårt liv,ja då kommer den stora olyckan in i våra liv.
Man sitter där och summerar och tänker över vad man gjort som har betytt att man nu sitter där med olyckan i sin famn!
Det är tyvärr så det är att vara människa!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate