torsdag, november 29, 2018

Kanske en liten sak men?

Igår när jag gick hem från Farsta på en väg där både cyklar,mopeder och fotgängare ska samsas mötte jag flera förskoleklasser med lärare.
Jag och en granne från mitt hus ställde oss och tittade på dem.
De gick alla på fel sida. Mötte alltså inte trafiken såsom man ska göra!
Både Trafikverket och regeringen har nu slagit fast att det är detta som gäller OCH INGET ANNAT!
I Sverige stiftas lagar och den här lagen är ju så självklar , man ska inte ha cyklar och mopeder kommande i ryggen. Man ska se dem i god tid.
Det är ju så här unga väskryckare på moped agerar, de kommer bakifrån och den som går har ju ingen kontroll.

Allvarligt är ju att alla "små " lagar som stiftas och ingen bryr sig så urholkas hela vårt system undan för undan. Se bara hur det gick med skräplagen. Det slängs mer sopor och skräp än någonsin.
Apropå skräplagen, jag kan inte  förstå lagstiftarna vilka undantog fimpar från denna lag.

OM inte ens skolornas lärare kan ta till sig lagarna samt lära barnen vad som är rätt eller fel då får vi också se ett samhälle där man tillslut skiter i allt.
Jag bor ju i ett område där många invandrare lever och jag ser ju väldigt ofta hur deras barn cyklar utan hjälm.Det är mer regel än undantag. Så är det med mopedåkarna också i stor utsträckning.
Polisen har ej tid med sådant numera och det kan man ju förstå med all hemsk kriminalitet . I mitt område har tex lägenhetsinbrotten ökat med 30 %.
Mängder med dödskjutningar ligger på polisens bord, ouppklarade!
Min granne och jag gick hem till vårt hus och vi var överens om att vårt område är i det närmaste förstört på många sätt. Hon har bott i 54 år i vårt hus. Hennes man blev påkörd av en cyklist  för x antal år sedan och blev så illa skadad så att han dog en för tidig död.Cyklisten smet! Suck!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate