fredag, november 23, 2018

Det måste gå bra för nagellacksfabrikerna!

Trenden att kvinnor målar sina naglar har varit stigande i många år nu och idag så ser man alla åldrar med målade naglar. Hela industrin omkring kvinnors flärd blomstrar och det är bara att gå in på tex Åhléns så känner man stanken av parfym som en vägg emot sig.
I varje tv-program så sitter nästan alla kvinnor och viftar med sina röda naglar men när jag åker tunnelbanan så ser jag framförallt unga tjejer med så långa naglar så jag förstår inte hur de klarar det dagliga livet.
Är det vackert?

Själv får jag rysningar av olust och tänker på vad man sa förr i tiden.Kvinnor med långa naglar hade dessa som en symbol för att visa att de inte behövde utföra något arbete med sina händer!
Dessa tjejer kan ju försöka att få jobb inom sjukvården så får de se hur de får avslag.
Skulle tro att det är lättare att jobba på parfymavdelningen på något varuhus!
Nåja, fabrikerna som tillverkar allt det här inom kosmetika går nog med stor vinst.
OM jag ska vara lite moralisk så vet jag ju hur ofantligt stor denna marknad är per år i hela världen, en bråkdel av alla inköp skulle kunna ge mat till alla svältande barn i hela världen!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate