onsdag, november 14, 2018

Idag vill jag faktiskt skryta och tala väl om mig själv!

Idag när jag åkte från Lund så kom en kvinna att sitta bredvid mig på tåget.Vi fann varandra på en gång! Hon var utbildad socionom och jämsides med sitt arbete så pluggade hon vidare.
Vi talades vid i över en timma om samhället och alla de besvärligheter som finns idag. När hon steg av i Linköping så fick jag en man bredvid mig. Samtal inleddes på en gång och det visade sig att han var kommunalråd i Linköping och numera vice ordf. i kommunstyrelsen. Hans namn var Paul Lindvall och är aktiv moderat ända sedan skolåren. Slog upp honom på Google och såg att det var han som stoppade "gangstergruppen " Kartellen från att uppträda på en ungdomskonsert i Linköping för ett par år sedan. Detta hedrar honom!
Vi hade mycket att tala om i allt från järnvägstrafik till politik.
Trevligt samtal och vi skildes åt i Stockholm med ett varmt handslag.
Jag är ju en vanlig knegare med den kanske ovanliga grejen att kunna tala med alla sorters människor, hög som låg vad det nu är för någonting.Alla är ju människor men var och en gör sitt mestadels viktiga i livet.
Lindvall var universitetslärare i botten med stora kunskaper vad jag kan förstå. Jag har livet som gett mig stora erfarenheter på en rad områden, många vitt skilda yrken. Laborant,stålverksarbetare, försäljare på "Bolaget", sjukvårdsbiträde,vårdare ,personlig ass, tjänsteman på soss, osv!
Politiskt aktiv i många ,många år med bla radiosändningar i 5 år i sträck nere i Malmö!

Har vänner som är professorer och andra som är arbetare.
Oj, nu tycker du att jag brer på men sanningen är ju så här. Jag har aldrig varit en stöddig och högfärdig man och jag har försökt göra så gott jag kan i livet. Men visst sjutton har jag gått på "isberg" många gånger i mitt liv och betett mig dumt.
Sårat många ,särskilt kvinnor genom ren dumhet. Sårat mina barn dessvärre !
Jag har de senaste 15 åren verkligen försökt att bättra mig  och hoppas att jag har lyckats någorlunda?
Genom att vara nykterist just i 15 år så har jag givit mig själv möjligheten att bli en något bättre individ.
Genom min fästmö har jag dessutom kommit in i ett annat liv. Dessutom ihop  med hennes barn också.
Bara en sådan sak som att få lära en av pojkarna att cykla är ju en sak att minnas. Inga stordåd men ack så viktigt för hans utveckling. Att kunna finnas där som en man i deras liv som de kan lita på är värt mycket.
I dagens samhälle så nonchaleras vi äldre på ett sätt vilket är mindre trevligt och dessutom dumt.Vi har mycket att tillföra samhället!
Kändisvärlden bjäbbar på liksom dagens politiker vilka låter som de papegojor de numera är.Det verkar som om många som publicerar sig idag bara upprepar det som är "inne" just för dagen.
Vi sa att det fanns "flum" på sextiotalet men det är VÄRRE idag!
Dessvärre har de som agerar idag plattformar som de på sextiotalet icke hade. Dreven från dessa flummare är verkligt otäcka.Ren mobbing och humbug. De förvrider fakta på ett sätt som för mina tankar till Tyskland på 30-talet eller Sovjet.
INGEN kommer att få tyst på mig vad de än försöker göra. Jag är tillräckligt gammal så jag bryr mig helt enkelt inte om smutskastning längre mot min person. I mina ögon är de bara töntar som inte kan ta debatt och yttrandefrihet!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate