måndag, mars 12, 2018

Puuuh, nu har jag jobbat hårt!




Jag bytte ut min LinuxMint som tjänat mig väl med sin säkerhet men nu var det dags att prova nya Ubuntu med också Budgie. Det går ju att använda olika typer av Ubuntu samtidigt, man väljer vid själva inloggningen till Ubuntu vad man för tillfället vill använda. De ser ju lite olika ut och funktionsmässigt skiljer de sig åt en hel del. Vill man tex ha ett system som ser ut som de gammaldags som har funnits i många år så ska man ta Ubuntu Mate.
När jag sätter igång min PC så väljer jag också i själva starten om jag vill använda Ubuntu eller Windows 10, det går ju alldeles utmärkt att ha två olika system (OS) på sin dator. Praktiskt och bra!
Ubuntu 18.04 innehåller många nyheter , bla ett nytt system för att installera paket av olika sorter, det heter Flakpak.
OCH allt är som vanligt helt gratis!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate