onsdag, mars 07, 2018

Återvändaren!

Jag har varit på en tripp ner till Skåneland närmare bestämt Lund. Snö och sol om vartannat. Faktiskt hela 7 grader varmt en dag och sol, mycket skönt att vandra i.
Det blev inget av att besöka Malmö denna gång pga av olika omständigheter! Så kan det bli ibland!

Idag när jag åkte snabbtåget hem så såg jag att det var snö på marken så gott som hela vägen upp till Stockholm.Med andra ord vinter fortfarande. Tåget var knökfullt men kom exakt i tid till Stockholm, heja SJ för en gångs skull.
Så blev det att gå ner i tunnelbanan och då ser jag skillnaden mot Lund ,även om de har en hel del studenter från andra länder, här är massor med folk från andra länder. Och resan till Hökis var ju som vanligt att åka med orientexpressen. Blev lite irriterad på direkten på killen med Syrienfrisyr som hade sin väska på sätet bredvid och trots att jag ställde mig där för att få sitta så gjorde han inte en min av att flytta sin väska. Jag var tvungen att säga åt denna kille i 25 års-åldern att flytta på den!
Han gjorde ungefär som tonårsjäntorna brukar beté sig , ja , vad ska man tycka.
Killen mitt emot mig , en svart kille f.ö. la på en gäspning och jag är säker på att hans käft var dubbelt så stor som Kim Larsens! Måste säga att jag tillhör de som inte gillar att folk gäspar med truten vidöppen mitt framför mig. Förr ansågs det som ohyfsat men det är så vanligt idag !
Som vanligt satt 99%  med sina mobiler i sina evighetspillande eller samtal osv.
Under resan som tog ca 20 minuter så rör jag aldrig min mobil om den inte ringer. Jag ids inte sitta där och pilla utan jag sitter och tänker och betraktar mina medmänniskor.
OCH det är inte alltid jag tänker "goda" tankar om mina medpassagerare måste jag erkänna.
Jag känner ovilja och misströstan över det samhälle jag skådar.
I Helsingborg igår så rök stora grupper unga män ihop och en kille på 20 år stacks ner med kniv och dog. I Lund var det rumänska tiggare överallt och jag fick inte ens gå ifred på trottoaren.
Tv visade knarkhandel i bla ett av Stockholms garage där det även sköts ihjäl en ung kille.
Kulturen på aktuellt berättade om förortens kvinno- rappare och man intervjuade unga som säkert är födda i vårt land men talar en dialekt som i mina öron är oerhört ful, kass svenska helt enkelt.Rinkebysvenska!
Som sagt , jag är inte rädd för att säga att jag inte gillar den här utvecklingen. Hela den samlade usla politiken har nog för gott permanentat ett kluvet samhälle för tid och evighet.
Vi och dom!
Sharia och svensk lag!
Kriminella gäng mot samhället!
Svartjobb mot vanliga jobb! Lönenedpressning!
Kö på sjukhusen och hos tandläkaren!
Bostadsbrist! Förtur för utländska medborgare.
Månggifte! Barnäktenskap! Muslimska brödraskapet infiltrerar vårt samhälle. Böneupprop!
Svindleri av skattemedel till falska kurser.

Ja, det är bara att fylla på samhällets avigsidor som ska betalas av de som betalar skatt.

Jag vill inte ha ett sånt här samhälle!!! Men jag liksom de flesta är  maktlösa så länge som stora delar av makten inte bryr sig om alla oss som protesterar.
Ska jag tvingas att välja ett val i höst som jag i grunden ogillar?

http://helenaedlund.se/socialdemokraternas-islamistiska-draksadd/

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate