lördag, mars 24, 2018

Dagens demonstration väcker vissa frågor?

Jag har ju varit på en del demonstrationer i mitt liv och kan jämföra nutid och dåtid.
När vi demonstrerade för Vietnams  folk mot USA:s krig så samlade vi människor från olika grupper i vårt samhälle. sida vid sida gick tex greker med oss infödingar.
I Stockholm har jag på senare år varit på demonstrationer (stora sådana) där jag som svensk har varit nästan ensam.
Dagens demonstration för att få ett slut på Turkiets-syrien-rysslands krig mot främst den kurdiska befolkningen i Afrin såg likadan ut som de tidigare demonstrationerna jag varit med på.
Mängder av främst svenska vänsterorganisationer sades stå bakom denna demo, allt från vänsterpartiet till AFA.
VAR fanns deras medlemmar idag?
Ska det vara så svårt att komma till en så viktig demo som denna?
Exakt så här såg det ut när Syrianerna demonstrerade mot att IS dödade kristna och andra nere i främst Syrien-Irak! Svenskar höll sig borta.
Vi har fått ett nytt Sverige där många tror att allting ska utspelas på Facebook.Lätt att trycka på knappen att man gillar något och lika lätt är det att bedriva terror i ord mot oss som verkligen gillar att folk ska få tycka olika.
Det är alltid praktiken som visar var man står!































































































Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate