söndag, november 12, 2017

Små händer kan ge stor värme!

Jag är ju av förklarliga skäl inte varje vecka i Kungsör hos barnen så när vi möts så är den lilla Penny avvaktande mot mig. Så ska barn fungera!
Hon tyr sig till de hon känner bättre. Men så går det en stund  och då går Penny och Anne till sovrummet och Anne får läsa en bok för henne.
När jag så möte Penny så säger hon "Anne" och pekar mot sovrummet.
Så går det en timme och då kommer hon till mig och tar min hand och leder mig också in i hennes rum där vi sitter på golvet och bygger med klossar. Sen blir det min tur att läsa lite för henne.
Det känns gott i själen och att en liten hand kan kännas så fint att hålla hade jag nästan glömt bort.
Isadora håller på att bli "stor" flicka nu och fixar en massa grejor själv men kommer fram efter ett tag och vill visa något.
Hon har gjort en egen tecknad film som hon visar på sin mobil.Så paff jag blev att hon har blivit så duktig .
När vi så skulle till att resa tillbaka så ville Penny att jag tog upp henne och då fick jag en puss rakt på munnen och upplever lycka. Hon är bara två år men så full av liv och lust och rolig! Tack för att ni finns!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate