fredag, november 24, 2017

Parnassen?

En del har i många år gjort sina besök på "Klubben" och fått både det ena och andra till livs. En del är oerhört nöjda medan andra numera luftar sitt missnöje.
Varför de inte klagade när "varan" var färsk förstår inte jag.
Om jag blivit missnöjd, mobbad eller annat elände så har jag inte tigit.Visst har jag många gånger fått lida också och har förlorat på att jag yttrat mig och tagit bråk.
Men jag kan också se bakåt i mitt liv och ändå vara nöjd, ingen har kunnat sätta sig på mig.
Det är just denna min hållning som också gör att det är så svårt att förstå vissa grupper i vårt samhälle som valt att dansa på Parnassen och därefter tigit i många år.
Kriminalitet är ju brukligt att anmäla och tala om men när det gäller brottsliga handlingar med könen inblandade så råder andra måttstockar tyvärr!
Då ska man som kvinna skämmas precis som om det är kvinnans fel att männen uppför sig som kåta hundar.
Kvinnor måste sluta att känna så! OCH borde i vårt moderna samhälle gjort så för mycket länge sedan.Sluta att huka er under negativa känslor.
OCH så tycker jag att kvinnor ska sluta att ta efter männens dåliga sidor tex att dricka för mycket alkohol och bli dum och vulgär.
För visst är det så mina damer att alkoholen har ställt till med onödigt jävulskap ibland i era liv?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate