torsdag, november 23, 2017

En ny bekännelse!

"Nu har friidrottaren Moa Hjelmer berättat om en våldtäkt som ska ha ägt rum under Finnkampen för sex år sedan. 
"Jag var 21, det var slutet på säsongen och vi hade precis vunnit över Finland i Finnkampen. Alla var glada, humöret på topp och vi firade på banketten och senare på klubb. Lite för mycket alkohol blev det för min del och en annan aktiv erbjuder sig att följa mig tillbaka till hotellet", skriver Hjelmer på Instagram.  

"Han våldtar mig"

Hjelmer beskriver hur mannen lockade in henne på sitt hotellrum. 
"Han är betydligt äldre än mig och han är gift, jag kände mig säker och trodde jag kunde lita på honom. Jag har pojkvän, jag säger nej. Han tar på mig och säger jo. Jag blir stel, jag vill inte. Jag säger nej igen. Han tar av mina kläder. Jag fryser till is, kan inte röra mig. Jag säger inget mer. Han våldtar mig", skriver Hjelmer. 
"När det är över tar jag mina saker och går därifrån. Jag skäms, vad gjorde jag för fel? Min relation med min pojkvän skadas svårt och det tar över ett halvår innan vi har reparerat skadan. Jag har alltid varit stark och självsäker och vet i dag att det här inte var MITT fel, trots det har det tagit 6 år innan jag vågar berätta." https://www.expressen.se/sport/friidrott/hjelmer-valdtagen-efter-finnkampen/ 

1. Jag skulle vilja höra mannens syn på vad som hände!
2. Alkoholen är med precis som i så många andra sådana här berättelser. Lärdom?
3. Varför reste hon sig inte och gick ut ur hotellrummet?
4. När hon säger att hon fryser till is så kanske mannen tog detta som att det var fritt 
    fram?

5. Om hon ansåg att mannen våldtog henne varför gick hon inte och anmälde honom?

Alla säger nästan med en mun att "de skämdes"!  Är det något de ska skämmas över är att de inte blir förbannade när de har råkat illa ut. I just det här fallet så finns det så många OM OCH MEN så jag vet inte vad. 
Sex år efteråt, 20 år efteråt osv.Hur ska det här sluta innan det kommer i farsstadiet?
Jag måste erkänna att jag har svårt att förstå mig på somliga kvinnor.



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate