måndag, augusti 21, 2017

Möten i kollektivtrafiken!

När jag åker kollektivt så stöter jag på människor vilka är väldigt trevliga att tala med.
I lördags tex så började vi tala på tåget från Lund och det höll i sig ända fram till Stockholm och det var en ung otroligt söt tjej.Detta är idag lite ovanligt att unga tjejer vill tala med en "gubbe" på 75.
Idag på bussen från Gustavsberg så hände samma sak . Vi talade med varandra under hela resan och hade trevligt. En öppen ung kvinna återigen.
Vi sa bägge två när vi kom till slussen att vi hoppades ses igen.
Det känns på en gång när allt stämmer för ett samtal.Jag ser det dessutom i deras blick.
Det är något speciellt just detta att utan att känna en person kunna föra fina samtal. Själen mår bra och jag känner mig upplyft !
Ingen av dessa personer hade lurar i sina öron!
Nutidens människor i stor mängd utesluter samtalet redan från början just med att ha dessa lurar hela tiden i sina öron.
Ett sorgligt faktum och nutidsmänniskan vill kanske inte tala med främlingar?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate