söndag, augusti 20, 2017

Fortsättning på temat om otrygghet!

I går när vi talade med polisen vid Sergel och Drottningatan så fick vi en bild av poliser i stark nervspänning och uppgivenhet. De var trötta kunde vi se.
Och allt var en enda röra med alla dessa unga från olika länder.Väldigt många var från Afrika kunde jag se.Och naturligtvis mellanöstern.
När vi var ombord på tunnelbanan hem till Hökarängen så var det några äldre killar med , likaså från några andra länder. Berusade och högljudda och när de kom förbi oss så kände jag återigen hur adrenalinet steg i mig.
Rädsla över vad komma skall men de steg av efter halva vägen eftersom de tydligen skulle till Skarpnäck. PUH , sa jag inombords.
Att Stockholm på några få år har förändrats är märkligt att uppleva. Det har inneburit att jag mycket sällan ger mig ut på staden på kvällen. Ungdomsgängen betyder för mig osäkerhet och psykiskt illamående. OCH ingen lyssnar på oss som känner så!
När till och med polisen suckar uppgivet så är det ju en situation som inte är acceptabel.
Alla dessa miljoner från andra länder har en gång för alltid stöpt om vårt land. Det finns massor med människor från andra länder som sliter ,pluggar och vill göra rätt för sig. Utan dem skulle så mycket gnissla ännu sämre i vårt land.
MEN allt har en baksida också och det duger inte till att tiga om den eller försköna.
De som gör så gör bara de skötsamma människorna från andra länder en björntjänst.
På tåget hem igår från Lund satt en ung flicka bredvid mig och vi började tala mycket under resans gång.Hon kom från ett arabland någonstans i en öken. Hon bar inget huckle, var målad fint och klädd modernt. Pluggade till kock och gillade Sverige. Jag frågade varför hon inte bar hucklet. Mamma har huckle men jag har fått välja så jag vill vara som i Sverige, sa hon. När vi skildes så sträckte hon fram sin hand och gav mig ett varmt handslag och log vacket.
Hon har enligt mig rätt inställning och det kommer att gå bra för henne.
Bodde naturligtvis varken i Rinkeby eller annat getto!
Politikerna av olika slag sedan många år har totalt kört Sverige i botten på detta område.DE har tillåtit subkulturen växa sig stark.
DE har tillåtit bidragslinjen bli förhärskande framför arbetslinjen!
DE har tillåtit att SD vuxit till ett stort parti!
DE har totalt undvikit att ta tag i kriminaliteten!
DE har ansvaret för alla dessa gangstermord som sker!
Ja, listan kan fyllas på oändligt, var och en har säkert en egen lista!

Min tilltro till politiken är numera lika med NOLL!
Min tilltro till flummare är oändligt fylld med äckel.
Min tilltro till många debattörer är likaså NOLL!
De som bara har invektiv att komma med är i mina ögon små löss på ett ruttet blad!
OCH som sagt var, ska ändring till så måste alla de som bor i förorterna också engagera sig.Var var förresten föräldrarna till alla dessa underårig killar som var sent ute på stan och härjade.Alla kan ju inte ha varit sk gatubarn? Eller?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate