tisdag, januari 01, 2013

Kent stödjer ROKS

Sångerna Mikael minns du sångerna
När alla VJ:s kom till byn
Vår skolgång framför MTV.
Sommaren Mikael minns du sommaren
Vi slösade all vår tid på den och tid det fanns i överflöd.

Verklighet Det här som blev vår verklighet
Allt det här var oplanerat Oddsen är emot oss nu.
Somrarna Mikael minns du somrarna
Ett snedsteg ifrån barndomen
En fransk kyss från en vuxenvärld full av våta hemligheter
Rå som en Decemberdag
Vi trängde oss förbi kön In i katedralen.

det fanns inget som kunde röra oss
men du vet att jag var lika rädd som du
Det fanns så mycket att se så jag släppte taget
om din hand och du försvann
Du vet att jag var lika rädd som du
Det fanns inget som kunde röra oss inget som kunde röra oss.
Somrarna Vad hände med de somrarna
När du & jag var kungarna över ingenting från ingenstans.

Nu faller snön och mörkret är en mördare
som kväver varje kreativ tanke som vi någonsin tänkt
men du & jag vi dansar än
Ett krig ett spel en lek ett skämt
Vi kunde aldrig enas ens om musiken.
Det fanns inget som kunde röra oss
men du vet att jag var lika rädd som du
Det fanns så mycket att se så jag släppte taget om din hand.
och du försvann Du vet att jag var lika rädd som du...

En del vänner kommer tillbaka
Men det är alltid de som försvann som
får oss att ligga vakna trots att vi glömt bort deras namn.
Andas in och andas ut
Orkar jag så orkar du Det fanns inget som kunde röra oss.

http://www.roks.se/ 

http://open.spotify.com/track/1TNoj80hO7cK5OMQyP2pmH

Förra året den 11 augusti såg jag och min dotter Sofia  KENT på hennes födelsedag!
Det var en av de finaste upplevelser jag har haft och denna afton i fint väder ihop med Kent och min dotter kommer att sitta i mitt minne som bomull resten av mitt liv.

Nu har gruppen Kent släppt en ny låt och de skänker alla intäkter till Roks. Jag gratulerar Sverige att vi har ett band som vågar ta ställning för misshandlade kvinnor och som vill hjälpa dem på detta sätt. Heder åt Kent och heder åt dem som män som öppet tar ställning för de utsatta kvinnorna.
Jag älskar er Kent, ni har tillfört Sverige en ny musik som kommer att vara odödlig.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate