fredag, juni 01, 2012

Idag tog jag mig en tur upp tlll Farsta centrum för att äta lite rå fisk.

Gott och nyttigt! Men sen tänkte jag äta lite onyttigt också, ett par kulor SIA-glass. När jag sen ska sitta på serveringen så hamnar man som alltid bland rökare , tyvärr. Detta är en pest för oss som inte tål rök.
Samma sak är det på alla fik och krogar, att sitta ute i frisk luft finns inte längre på kartan utan man får sitta  inomhus.
När man kollar bland alla rökare så är det alltid en övervikt av kvinnor. Vissa är redan vid tämligen unga år märkta av sin rökning genom dålig hy och "rökrynkor"! Skrällhosta fanns bland vissa kvinnor som närmast såg ut som vrak. Oerhört ickeattraktiva kvinnor! Ska jag vara hemsk så måste jag säga att de är så fula så jag skulle inte kunna ta i dem ens med tång.
Självförvållat genom dumhet dessutom. Det går att sluta , fråga mig som varit storrökare.
Utan vare sig tuggummi eller annnat, bara sluta rök!

Döden i lungcancer är förfärligt svår både för patient och vårdpersonal. Fråga mig, jag har arbetat på "lungan 3" i Malmö på dåvarande MAS!

Döden slutar med kvävning ofta i blod! Lycka till! Valet är ditt eget!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate