tisdag, september 27, 2011

Bilden av Sverige kan se ut så här!

Rosengård för några dagar sedan, idag står det om en bomb på Hårdsväg! Där bodde jag i många år och redan då på åttiotalet var det stökigt där, många bränder.
Vi var inte många svenskar som bodde där och jag kan tänka mig att de är ännu färre idag.
Alla de som förstår sig på allting kan ju ge mig en rimlig förklaring varför området nästan helt har blivit bebott av invandrare? Varför trivdes inte vi som är födda i det här landet där?

Så länge som makthavare och politiker blundar för att problem finns i dessa områden så kommer man ej heller att göra något åt det. Detta kan man verkligen kalla för rasism!
Nu har jag följt Rosengårds utveckling ända sedan jag bodde där och sannerligen så måste jag konstatera att inte har det blivit bättre efter tjugo år.
Ett misslyckande för Malmös politik samt även av statens politik, de är duktiga på att utvisa olyckliga människor men de misslyckas lika mycket att ta hand om de som bor i dessa områden!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate