söndag, mars 05, 2023

Onödiga spärrar i kollektivtrafiken!

 Jag får dra det här en gång till eftersom denna fråga diskuteras igen!

Jag har varit många gånger i Berlin och åker alltid kollektivt, köper en veckobiljett tex innan jag åker ner. Får den hem till mig. Det enda jag behöver göra när jag kommer ner till Berlin är att stiga på närmsta färdmedel och stämpla in biljetten!

Går jag på en buss så finns det stämpelmöjlighet i alla bussen tre ingångar. När man under veckan sedan åker tex buss så kan man kliva på i samtliga ingångar och sätta sig. Tunnelbanan är utan spärrar , allt går fort och bra att passera in. Lolkaltågen likaså.

MEN då och då kommer det en kontroll och hittills har jag aldrig sett någon utan giltig biljett! Och jag har åkte många många gånger!

De som bor i Berlin vet att det kostar 5000 kr att ertappas utan biljett som är giltig.

Ett mycket billigare system att slippa montera och underhålla spärrar samt en massa spärrvakter!

Särskilt busstrafiken fungerar mycket bättre utan onödiga köer och uppehåll, Bussföraren kör bussen och han behöver inte bry sig om div. biljetter. Slipper en massa hot och bråk.






Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate