lördag, november 19, 2022

Samsung A53 blev det för mig!

 Min gamla mobil börjar bli lite gammal så jag tänkte förnya mig samt återgå till Samsung vilket jag använt tidigare.

Kändes inte bra att använda Huawei med tanke på vad Kina håller på med, bla att alla bolag måste underställa sig det kommunistiska partiet samt ge rapporter till dem.

Ja, det blev en Samsung A53 och sannerligen det är mycket jobb att få igång en ny mobil trots att det mesta på Huawei kunde föras över. Det är lösen ord i mängder men det som ställde till mest problem var BankID som inte ville via Icabankens hemsida fixa till det. Till slut fick jag ta fram dosan och kortet plus mitt ID-kort för att via mobilen fixa till det!

Men något som irriterar mig lite är att jag för att kunna stänga av den eller starta om den måste använda strömknappen ihop med ljudknappen.

Tidigare på Samsungs modeller fanns det om man scrollade ner i botten möjlighet via skärmen stänga ner. OM det finns på den här modellen så har de verkligen gömt undan den ordentligt!

Men ,men det är ju ingen stor sak det här! 

PS Idag kom vintern till Hökarängen !






Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate