onsdag, oktober 26, 2016

SIDA som födkrok!

Redan när Sverige skänkte mycket stora belopp till Kuba och de kunde rusta upp sin militär samt skicka 40.000 soldater till Afrika, så insåg jag att det är mycket ruffel och båg med sk bistånd.
Under årens lopp har det avslöjats korruption i land efter land där bossarna har använt biståndet från oss till eget bruk.
I kvällen Uppdrag granskning blev det ännu en gång så tydligt hur enskilda personer berikar sig på SIDAS hjälp.
Och de anställda på SIDA tycks under årens lopp inte ha lärt sig särskilt mycket av det som hänt.
Nej, det är ju så att de lever själv gott på denna verksamhet. SIDA är en stat inom staten och lever sitt eget liv.
Ni hörde väl själv vad varje svensk betalar genom skatten till SIDA?
3360 kronor om året!
På tio år blir det 33.600 kronor för varje enskild skattebetalare!
Jag har i 60 år betalat min skatt och det är ju en fruktansvärd summa vilken hade kunnat använts till min pension så att jag idag troligen hade haft en mycket bättre pension !

Forskning har visat att bidrag nästan alltid är till ondo för länderna som får denna. Indien insåg detta för många år sedan och vägrade ta emot bidrag. Det hämmar varje lands utveckling , sa de!
Hur ska man få slut på denna osunda beskattning av oss skattebetalare?


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate