onsdag, oktober 05, 2016

Fel i Windows 10! ( KB 3194496)

Jag har haft det här felet tidigare men alltid lyckats komma ur det hela med att till slut få ner den update det rör sig om.
Men den här gången har jag för första gången inte lyckats alls.Felet kvarstår och skapar ett tillstånd av ekorrhjul.
Datorn tar ner denna update, försöker intallera den men efter mycket om och men så går det inte och systemet tar sakta bort den i tre långa steg. OCH det tar tid, lång tid med många omstarter.
Gick ut och Googlade om felet och hittade andra som fått samma fel.Microsoft har inget att säga än, ingen lösning trots att det gått ca 5 dagar sedan de släppte denna uppdatering.
Hittade några sidor som sa att de hade lösningen genom att gå in i registret  och ta bort lite uppgifter.
Det hjälpte inte!
Nu fick jag efter många timmars arbete nog och har tagit till ett drastiskt grepp.Helt enkelt stängt av funktionen för alla uppdateringar från Windows-Microsoft.

Då går det att använda systemet men bra är det ju inte. Nu får jag vänta och se vad som till slut sägs från "det stora bolaget"!

En sak är säker, Windows system för uppdateringar och uppgraderingar tillhör forntiden!
Ett så uselt sätt att använda ett OS är ju fruktansvärt tidsödande när det går fel och även när det fungerar så är det ju dåligt.
Tacka vet jag Linux där allt är enklare och snabbare. I princip ett enda knapptryck och allting uppdateras på en gång.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate