lördag, augusti 08, 2015

Malmö , en stad med många ansikten!

http://www.expressen.se/kultur/korrupt-makt-bortom-det-allmannas-kontroll/

Det här är en viktig artikel som säger så mycket om tillståndet även i övriga landet. I Stockholm tex så har betydande ligor av kriminella tagit över och styr över bostadsbeståndet med ocker , hot, våld och bluffkontrakt.
Vi har nu i vårt land uppnått exakt det som USA upplevde på trettiotalet efter en lång tid av imigration från Europa. Det uppstod ligor av människor från Italien, Irland och vad som beskrivs som "judiska ligor"! De nästlade sig in i samhällskroppen på samma sätt som artikelförfattaren beskriver läget i Malmö.
Jag minns från min tid i Malmö hur "bulgarligan" skötte sina klubbar. Serbligan och Ungernligan fanns också med framförallt knark på sin agenda. Jag kände den stora amfetaminligans chef, en privat generös och snäll man men som suttit på Kumla i tio år.Allt vara bara affärer för honom utan tanke på offren.Trots att han var ungersk medborgare så utvisades inte han efter sitt långa straff för OBS-rånet. Svenska myndigheter bidrog med sin flathet till att han kunde fortsätta sin kriminella bana.
När jag läser om korruption så kommer jag också att tänka på hur en mycket stor affär öppnade i Rosengårds utkant. Ett varuhus faktiskt!
Där handlade framförallt boende just i Rosengård eftersom det var billigt och att personalen bestod av landsmän som talade allehanda språk.
Rykten började gå att det var Hamas eller någon liknande terrorgrupp som ägde varuhuset, svårt att kontrollera förstås. MEN skulle det vara så då bidrar befolkningen till att generera vinster till dessa skumma organisationer utan att veta om det!
Invandring och kriminalitet har alltid i alla länder gått hand i hand när inga jobb har funnits. Människor vill i allmänhet ha både bil ,snygga kläder osv och vissa tar då chansen med knark eller illegal sprit för att få in pengar. Nu visar det sig också att anställda på Migrationsverket gör sig rika på nöden. Samma gör ju en massa människor vilka hyr ut allehanda bostäder till Migrationsverket.Hur mycket av kliande av varandras ryggar är det ingen som vet omfattningen av men ATT det förekommer är jag säker på!
Sverige har nu blivit såsom alla andra länder om nu ingen hade trott det. Tyvärr finns det stora grupper av svenskar som vägrar att inse detta. När man inte vill se verkligheten in i ögonen då finns ju ingen vilja heller att åtgärda felen.
Värre är att ledande politiker också blundar för de fakta som levereras av olika myndigheter!

PS Mina år som anställd på "soss", kronofogden och  olika härbärgen gav mig massor med insyn i Malmös kriminella värld.Ingen vacker syn vill jag hävda!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate