torsdag, augusti 13, 2015

Ett sorgligt öde!


Jag har läst och hört liknande historier förut men blir lika beklämd varje gång. Kommer att minnas en patient som jag hade på långvården, han hade varit en framträdande journalist på en av stadens stora tidningar men spriten hade tagit honom som bekanta sa.
Samma sak med en mycket berömd krögare i staden som bodde på härbärget eller den stora köttfabrikanten som förlorat allt tack vare spriten och knarket.
Unga män som hade haft stor framgång med IT-företag men som testat rökheroin och förlorat allt.
Jag har träffat så många människor som fallit men de kvinnor jag träffat har fallit hårdast ofta med att sälja sin kropp i slutänden.
Värsta fallet blev det för min hårfrissa som dessutom sålde sig, hon blev mördad på en parkeringsplats och fallet blev aldrig uppklarat.
Jag har lärt mig genom åren att Peter Lindforss historia KAN drabba vem som helst om bara omständigheterna finns för tillfället. Mannen eller kvinnan som börjar dricka för mycket på helgerna eller mitt i veckan och den unga som blir bjuden på knark och i nyfikenhet provar!

Det finns ett bergsäkert recept för att klara sig undan och det är att aldrig någonsin ens smaka alkohol eller låta sig prova knark.
Nu funkar tyvärr inte vårt samhälle på detta sätt och har aldrig någonsin heller gjort så.
Drogerna finns där och lockar! Ingen vet från början vem som faller igenom och förlorar allt.
Det tog mig nästan 55 år innan jag orkade följa mitt eget råd att avstå från alla dessa gifter ,jag hade liksom Peter kunnat hamnat på gatan !
Med barnens stöd och hjälp plus en egen förmåga att ändå se till att ha ekonomin i hanterbart skick där ett innehav av bostad är oerhör viktigt så kan jag nu fira tio års nykterhet.
Utan att låta stöddig så utbringar jag ett fyrfaldigt HURRA åt mig själv." Hurra,hurra,hurra,hurra"!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate