onsdag, september 10, 2014

Filmen om Björn Afzelius!

Jag och min dotter Sofia ska gå och se filmen om  Björn Afzelius  i morgon (torsdag) på Söders stolthet Victoria.
Vi har tillsammans lyssnat mycket på  på honom ända sedan hon var liten flicka. Björn var ju vänstermannen som tillslut tog avstånd från sina gamla idoler och länder i Sydamerika, framförallt Cuba där han vistades då och då.
Han hjälpte till att smuggla pengar till oppositionen så att deras kamp mot bröderna Castro skulle kunna bedrivas bättre.
Cuba blev ju ett fängelse för så många och hur många som flyktat landet vet ingen idag men det räknas i miljoner individer idag.
Något förvånad blev jag när jag knappade in på biografens sida för att beställa biljetter. EN (1) biljett var såld till morgondagens föreställning!
Söder behärskas politiskt idag av väldigt många sk vänstermänniskor och jag trodde därför att det skulle vara ont om biljetter.
Kan det vara så att Björn Afzelius betraktas som en "svikare" idag av de som betraktar sig som vänster?
Eller?



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate