måndag, augusti 13, 2012

Moderskapet.

Idag åkte jag tåg från Lund, ett X2000 med gott om utrymme. Bredvid mig hade jag en ung kvinna som var gravid och på andra sidan ytterligare en ung kvinna med en baby på 5 månader.
Kvinnan bredvid mig hade en son på ca 1 år hemma och i magen låg ett tvillingpar. Hon berättade för mig att det var en chock först att få veta detta  men nu hade hon förlikat sig med tanken att rätt så snart ha tre små barn där hemma. Så log hon så vackert som faktiskt bara gravida kvinnor kan.
Själv har jag alltid tyckt om gravida kvinnor och allt det som de utstrålar. Kvinnan på andra sidan hade fullt sjå min sin lilla som också var hennes första. Hon hade tvekat länge att skaffa barn berättade hon men sa att hon nu tyckte att det var ett mycket bra beslut att skaffa barn. När hon gav barnet bröstet så måste jag säga att det sprider sig lyckokänslor hos mig. Det ser så ömt och fint ut och de ljud ett barn ger i dessa ögonblick är underbara att lyssna på.
Kvinnan med barnet var så tålmodig och lugn så det var en fröjd att se hennes handlag med sitt barn.
När vi tre skildes åt när tåget kom fram så blev det ett varmt avsked.
Det var så roligt att träffa dessa unga fina kvinnor, det finns hopp om livet och framtiden fortfarande.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate