måndag, februari 24, 2020

Tunnelbanan!

När jag sätter mig på en resa via tunnelbanan så kan det vara som ett besök på aphuset. Där kommer kvinnor, flickor i hopar och skriker och tjattrar ,ibland med varandra men ofta via mobilen.
En ung kvinna sätter sig bredvid mig och fy vad hon stinker parfym. Hon ringer upp en väninna och börjar ett högljutt samtal som alla kan höra. Hon berättar utförligt hur hennes sex var på natten.
En annan kvinna sitter och gör hela sin makeup och målar sina långa röda naglar och det stinker.
Pladder i mobilerna surrar hela tiden och jag är nästan på väg att stänga av mina hörappparater.
Sedan kommer en tiggerska och är påstridig när jag ruskar ett nej med mitt huvud.
På nästa station kliver det på ett tonårsgäng med tjejer i övre tonåren. Alla ser de ut som de svarta stjärnorna i USA. Alltså oerhört långa klor, ögonfransar som sträcker sig långt ut i luften och så denna bedövande stank av olika parfymer. De tjattrar på ett språk som jag inte begriper. Så har det nu blivit på den linje jag ofta åker på . Inte många som använder svenska språket längre. En orientlinje kanske man skämtsamt kan kalla den.
Men förra vecka kunde jag rita ett kors i taket, träffade två kvinnor från andra länder och bägge talade bra svenska. Det kändes trevligt och sånt vill jag se mer av.
Hur det är på Cissi Wallins badhus vet jag ej, håller mig till kabinen hemma numera.
Mina två kvinnliga badhusbesökare klagar dock ej, allt lugnt och fint säger de.
Ser i bladet idag att Sverige sticker ut vad gäller flickor och kvinnor på många sätt. Bla att ca 30 % är sympatisörer med kommunismen.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx? programid=83&artikel=7413940&fbclid=IwAR08AyEGkigp4aoRvdT23KuprtDsOiPUNkanGsCBNmvWdFiFzu0g8zB9vPQ
SR kan också berätta att idolen Greta har mest anhängare i vårt land och framförallt bland flickor.
Är det kvinnliga könet mer lättlurade vad gäller allt från mode till senaste trenden?
Låter kvinnor (flickor) sina känslor styra över förnuftet mer än hos det manliga könet?
Är det därför tex nobelpriset inom vissa ämnen oftare går till män?
Eller?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate