torsdag, januari 07, 2016

Är det så här det börjar?

Jag är så trött på all denna förstörelse överallt. Det här huset är så svårt drabbat så hela fasaden högt upp är skadad. När jag gick vägen upp till Farsta så fanns dessa "tags" på många ställen.
Dessa unga som håller på med det här är kanske de som senare går vidare med att tutta eld på bilar och garage? Är det dom som när de blir lite äldre skaffar skjutvapen och skjuter andra unga i benen eller rent av skjuter ihjäl dem?
Eller kastar in bomber som sätter eld på husen så de kan kasta sten på brandkåren? Vad vet jag!
Vad  vi vet idag är att dessa händelser oftast inträffar i förorter där man packat in många från andra länder.  Vi vet också att de flesta som skjutits de senaste åren i Sverige är män med utländsk bakgrund. Är det någon som har kunskap och vågar stå för varför de hamnar i det här otäcka?

Jag menar att till och med att klottra inte är ett normalt beteende utan detta handlingsätt visar på att dessa individer inte drar sig en sekund att förstöra för andra. Med ett sådant psyke kan man troligtvis gå vidare in i handlingar som för vanligt folk ter sig otäckt!

Än värre är att vuxenvärlden inte bryr sig, den tar ofta idag inte ens avstånd från tex klotter! Vi har ju en hopel politiker tex i Stockholm som närmast ser med välvilja på detta förstörande av både privat egendom såsom vår gemensamma miljö!


Läs vad den här mannen har att berätta från sin stad  och inse att läget med en massa unga män inte är så kul länge. Som läsaren av denna blogg vet så råkade jag ju också illa ut på en buss där en invandrarkille kopplade strupgrepp på mig i tio minuter och ingen hjälpte mig. Att den här berättelsen är från Malmö förvånar mig inte alls. Malmö är en riktigt otäck stad sedan många år och de måste ha Svenskt rekord i mordbränder skulle jag tro.

Så här "snygg" blir man om man säger ifrån inne på en biosalong i Malmö. Sex stycken killar med utländsk bakgrund sitter och pratar högt och beter sig illa när filmen har börjat. När en kvinna säger till grabbarna att vara tysta, så svarar dem med att säga till henne att hålla käften. Jag säger också till killarna. Killarna lugnar ner sig. För stunden.. Börjar efter ett tag att störa igen. När det återstår fem minuter av filmen så lämnar killarna salongen. Sista killen slår till min kompis i huvudet med en öppen hand. Jag går då ut i gången efter killen och säger "så kan man inte bete sig" då vänder sig han och hans fem kompisar om och börjar slå mig med knytnävsslag. Näsan blev knäckt, kraftig blåtira ömmande skalle som resultat. Polisen griper alla killarna efter en snabb och bra insats. Vill tacka ett vittne som följde efter killarna och kunde peka ut dem åt polisen.
Detta skriver inte jag för att få sympati. Utanför att alla som läser detta ska fråga sig vilket samhälle vill vi alla egentligen leva i? Reagerar man inte mot orättvisor vad får vi då för samhälle?




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate