torsdag, februari 05, 2015

Har jag turen på min sida?

Idag var jag till Globen och den stora ögonklinik som ligger där. Hade remiss från Sophiahemmet liksom för fyra år sedan. Är nu uppe i frikort så den operation som ska göras på onsdag kostar mig ingenting.
De är mycket proffsiga på Globen och snabbt går det. Ska bli skönt att få igång vänster öga igen, jag har sett lite dåligt det senaste året. Svårt att läsa böcker tex.

Vidhåller efter tio års boende i Stockholm att sjukvården i stort sett fungerar väldigt bra.(Åtminstone för mig) Har aldrig haft problem att få träffa läkare eller att få mina åkommor behandlade.Till och med mina hemoröjder blev fixade för att par år sedan och det var verkligen skönt att slippa detta elände.När jag fick blodproppar i lungan så blev jag oerhört väl omhändertagen på Södra sjukhuset.

 Ibland när jag ser på tv eller läser kvällspressens domedagsprofetior så tror jag inte att vi lever i samma land.Eller har jag bara haft turen på min sida i tio år?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate